مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی دیدنی ها و جاذبه های توریستی جامائیکا

معرفی دیدنی ها و جاذبه های توریستی جامائیکا

جامائیکا یکی از جزیره‌های شگفت‌انگیز جهان است که به خاطر طبیعت حیرت‌انگیزی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این نوشته به معرفی کامل این کشور می‌پردازیم.


جامائیکا، کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده. این جزیره ی کارائیبی جاذبه های بسیاری دارد که می تواند در اختیار گردشگران قرار دهد. در این کشور به دنبال هر چه که باشید از حمام آفتاب یا شنا کردن در آب های شفاف یا جاذبه های دیگر، به دست آورده و حسابی لذت خواهید برد چون جامائیکا مقصد بی نظیری برای شما ست. همچنین این کشور از جاذبه های ارزشمند طبیعی و بهشت های گرمسیری بسیاری برخوردار است. سواحل طلایی، کوه های زمردی، آبشارها، صخره ها، جنگل های بارانی، رودها و چشمه ها و همین طور آب های فیرزه ای تنها قسمت کوچکی از زیبایی های این کشور هستند که هر ماجراجویی را جذب می کنند. اگر از عاشقان طبیعت باشید مطمئن باشید که دل کندن از این بهشت زمینی برایتان سخت و دشوار خواهد بود.

جامائیکا مقصدی نسبتا ارزان است و به دلیل داشتن چنین جاذبه های سبزی، آرامش مطلق را به شما هدیه می کند.


آبشار دانز

آبشار زیبای Dunn's River در نزدیکی Ocho Rios واقع شده است و یک اقامتگاه دیگر در جامائیکا است. این آبشار یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در کارائیب به شمار می رود و شاید بتوان گفت یکی از گنجینه های این جزیره به حساب می آید و همیشه در لیست بهترین آبشار های جهان قرار دارد. آب این آبشار سرد و خوشایند است و درختان مختلف مربوط به جنگل های بارانی نیز روی این آبشار سایه انداخته اند. گردشگران در اطراف این منطقه می توانند اقامتگاه های مختلفی را پیدا کنند و به انجام فعالیت های گوناگون بپردازند. از فعالیت های جالب در این منطقه می توان به بالا رفتن از آبشار (به همراه تور های گردشگری یا به تنهایی)، جستجو مکان های مختلف این آبشار، چشمه های آن و استراحت کردن در سواحل زیبا اشاره کرد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که برای بازدید از این آبشار هر نفر باید ۲۰ دلار بپردازد و از همین قیمت بالا نیز می توان پی برد که چرا آبشار Dunn's River همیشه به عنوان یکی از بهترین آبشار های جهان شناخته می شود. البته جامائیکا محافظت زیادی را برای این آبشار انجام می دهد. البته برای بالا رفتن از آن نیز بهتر است که یک لباس مناسب داشته باشید، زیرا امکان ندارد که از آبشار Dunn's River بالا بروید و خیس نشوید.


جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

موزه باب مارلی

شاید بتوان گفت که سفر به جامائیکا بدون بازدید از موزه باب مارلی کامل نمی شود. این موزه در مسیر Hope واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آهنگ معروف No Woman, no cry توسط باب مارلی اجرا شده است و این فرد یکی از افراد بسیار خبره در موسیقی های Rastafari و Reggae به حساب می آمد. این موزه در حقیقت خانه باب مارلی است و وی در این مکان چشم به جهان گشوده است. البته قبر وی نیز در این موزه قرار گرفته که با یک سنگ مرمر زیبا پوشانده شده است. گفتنی است که در این موزه لباس معروف باب نیز نگهداری می شود و یک نمایشگاه بزرگ از تصاویر نیز در آن وجود دارد. این تور گردشگری با یک ویدیو ۲۰ دقیقه ای از زندگی باب مارلی به پایان می رسد. گفتنی است که نمایش این فیلم در استودیو Tuff Gnong صورت می گیرد و این استودیو در حال حاضر تبدیل به یک سینما با ۸۰ صندلی شده است که از طریق آن می توانید پی ببرید که چگونه موسیقی یک ملت کوچک نظیر جامائیکا می تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد.


غار های گرین گروت

حدود ۲۵.۹ هکتار از زمین های ساحلی شمال جامائیکا را غار هایی زیبا تشکیل داده است که بین استراحتگاه Ocho Rios و Montego Bay واقع شده اند. این غار ها ۱۵۲۵ متر طول دارند و عمق آن ها نیز ۱۲ متر است. گرین گروتو پیچ و خم های زیادی دارد و سنگ های آن نیز از جنس آهک هستند. بازدید از این غار ها نیز می تواند برای گردشگران بسیار هیجان انگیز باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی های غار گرین گروتو دریاچه ای شفاف با نام Green Grotto (هم نام با غار) است که عمق آب آن از سطح، ۳۶ متر است. در این منطقه نیز ستون ها و سنگ های بسیار زیبایی وجود دارد که با نورپردازی، جالب تر نیز به نظر می رسند. البته باید در سفرتان به این غار توجه داشته باشید که در گرین گروتو ۷ نوع خفاش وجود دارد و بازدید از این غار از طریق تور های گردشگری می تواند بسیار آموزنده باشد. البته استفاده از کفش های محکم در طول این بازدید بسیار ضروری است.


دولفین ها

اگر دوست دارید که در سفر خود به جامائیکا کمی هم سرگرمی و تفریح را تجربه کنید، Dolphin Cove که یک استخر بزرگ با چندین دلفین است، می تواند یک روز عالی را برایتان رقم بزند. Dolphin Cove یکی از جالب ترین مکان های دیدنی جامائیکا است و در Lucea واقع شده است. این مکان ۲۰ هکتاری در حقیقت بزرگترین مکان در جهان است که دلفین ها در آن نگهداری می شوند. اطراف این مکان نیز توسط ۵ هکتار جنگل بارانی پوشانده شده است. در Dolphin Cove گردشگران می توانند با دلفین های باهوش تفریح کنند و از حرکات این حیوانات دوست داشتنی لذت ببرند. بدین نکته نیز توجه داشته باشید که Dolphin Cove در واقع بخشی از دریا است که توسط سنگ های مختلف جدا شده و به مکانی برای نگهداری دلفین ها تبدیل شده است. در کنار دلفین های دوست داشتنی، یکی دیگر از حیواناتی که در این مکان می توانید مشاهده کنید، سفره ماهی هایی هستند که با غواصی در آب Dolphin Cove می توانید به تماشای آن ها بپردازید. یکی دیگر از سرگرمی های این منطقه که می تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند، گردش در جنگل ها است. مسیر این جنگل توسط نرده های مختلف پوشانده شده است و گردشگران در آن می توانند حیوانات جنگل های گرم سیری نظیر طوطی و ایگوانا را مشاهده کنند. از سایر سرگرمی های این منطقه می توان به سفر با قایق هایی که کف شیشه ای دارند و گردش با قایق های کوچک در آب های آبی رنگ کارائیب اشاره کرد. از ویژگی های این منطقه می توان به وجود ۲۰ دلفین، رودخانه های زیبا، گردش در جنگل های حرا و تماشا کردن تمساح ها اشاره کرد.


پارک ماجراجویی کوه های میستیک 

شهر اوچو ریوس به معنای «هشت رودخانه» در سواحل شمالی جامائیکا قرار دارد و یکی از مکان های است که در سفر به جامائیکا می توانید از آن بازدید کنید. اما می توان گفت که یکی از مشوق های اصلی برای دیدن این شهر توریستی پارک ماجراجویی کوه های میستیک است که در آن می توانید ماجراجوی های فوق العاده ای را تجربه کنید.

همانطور که از نام این پارک متوجه می شوید، باید بگوییم که این منطقه در ارتفاعی حدود ۲۲۰ متر در کوه های میستیک قرار دارد که اگر می خواهید به آن جا بروید باید با بالابرهای خاصی این مسیر را طی کنید. اینجاست که ماجراجویی شروع می شود! در این پارک فعالیت های بسیار متنوعی وجود دارند که دلیل اصلی رفتن به آن جاست. از جمله این فعالیت ها می توانیم به سورتمه سواری، پرنده نگری و … اشاره کنیم. برای آن هایی که به زیپ لاین علاقه دارند می توانیم این مژده را بدهیم که در این پارک می توانند یکی زیپلاین سواری خوب را تجربه کنند.


پارک ماجراجویی سان کوست (ساحل آفتاب) 

پارک ماجراجویی ساحل آفتاب، تنها ۱۵ دقیقه از هاربر ویو (Harbour View)، اولین مرکز بزرگ و بهترین پینت بال جامائیکا فاصله دارد. در حالی که پینت بال جذابیت اصلی این پارک است، اما آن را می توان محل خوبی برای ورزش های دیگر و ماجراجویی های هیجان انگیز دانست. این پارک برای شما مسیرهای طبیعت گردی، زمین والیبال، فوتبال، مینی گلف، هزارتو و خانه فعالیت کودکان فراهم کرده است. برای کسانی که می خواهند کمی به استراحت در هوای گرم جامائیکا بپردازند، امکاناتی نیز فراهم شده است. این پارک نیز از پارک های توصیه شده در سفر به جامائیکا محسوب می شود.


ساحل داکتر کاو

در بخشی از پارک دریایی مونگوبی، ساحلی قرار دارد که یکی از قدیمی ترین، پر رفت و آمد ترین و معروف ترین سواحل جامائیکا به شمار می رود. گردشگران در این ساحل می توانند از آب زلال و زیبای دریا لذت ببرند و نکته جالب در خصوص آن نیز به دمای آب باز می گردد که در تمام طول سال در حدود ۲۶ درجه سانتی گراد است.


رز هال گریت هاوس

عمارت تاریخی و زیبای رز هال که در سال ۱۷۷۰ روی تپه ای مشرف به مناظر دریایی ساخته

شده است. مشهورترین خانه در تمام جامائیکا و از جاذبه های گردشگری جامائیکا محسوب می شود. شاید داستان نهفته پشت این بنا برایتان جالب باشد. در سال ۱۷۴۶ هنری فانینگ انگلیسی عاشق دختری به نام رزا پالمر شد، بدین منظور وی برای ازدواج با رزا حدود ۲۹۰ هکتار زمین برای ساخت خانه خریداری کرد. متاسفانه چند ماه پس از ازدواج هنری از دنیا رفت.

با این وجود رزا چند سال بعد از مرگ هنری با شخصی دیگر ازدواج کرد و این عمارت زیبا را به کمک همسر دومش در این زمین ها ساخت و نام آن رزهال نهادند. ظاهرا بدبختی های رزا تمامی نداشت و دو سال بعد شوهر دومش هم فوت کرد.

پس از این حادثه رزا دوبار دیگر ازدواج را تجربه کرد. پس از مرگ رزا خانه به فرزندش (جان پالمر) رسید. جان در سال ۱۸۲۰ با دخنری سیاه قلب به نام آنی ازدواج کرد. آنی برای رسیدن به مقاصدش دست به هر کاری می زد. در آن زمان برده داری مرسوم بود، بنابراین آنی پس از مرگ جان تمام املاکش را به تصرف درآورد و با به خدمت گرفتن برده ها به آزار و اذیت فراوان آن ها پرداخت. گفته شده است برخی از این برده ها بر اثر شکنجه جان دادند و آنی آن ها را در سرداب تاریک عمارت دفن کرد. این روند ادامه داشت تا اینکه یکی از برده ها این زن را به قتل رساند. طبق باورها پس از آن روح

آنی در این عمارت سرگردان است و در طول سال ها افراد زیادی با وی برخورد کرده اند. با تمام این تعاریف هنوز هم نمی خواهید از این عمارت بازدید کنید؟


فالموت

فالموت شهری کوچک و مهم و همچنین پایتخت منطقه Trelawny در جامائیکا است و از جاذبه های گردشگری جامائیکا است.

این شهر در ساحل شمالی این کشور و حدود ۲۸ کیلومتری شرق مونتگوبی (خلیج مونته گو) قرار دارد. این شهر به خاطر دارا بودن معماری زیبای جرجی اش شهرت دارد. این شهر در سال ۱۷۶۹ توسط توماس رید تاسیس شد.

فالموت به مدت ۴۰ سال به عنوان یک بندر مهم و مرکز خرید پیشرفت کرد. عمارت گرین وود یکی از جاذبه های این شهر کوچک به شمار می رود. عمارت مذکور که در سال ۱۷۹۰ ساخته شده است امروزه به عنوان موزه کاربرد دارد. املاک گود هوپ که یک مزرعه ی قدیمی کاشت نارگیل و نیشکر بوده است یکی دیگر از جاذبه های مشهور این منطقه به شمار می رود. ساحل زیبای هاف مون و تالاب لومینوس از جمله های جاذبه های مهم دیگر فالموت محسوب می شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده