بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی جزیره لاوان در خلیج فارس

معرفی جزیره لاوان در خلیج فارس

در این نوشته به سراغ جزیره لاوان رفته‌ایم که یکی از مهم‌ترین جزایر خلیج فارس محسوب می‌شود. اگر شما هم این جزیره را به درستی نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را تا انتها بخوانید.


جزیره ی لاوان یکی از جزایر مهم و استراتژیکی در خلیج فارس است و به لحاظ ذخایر نفتی در سطح بالایی قرار دارد از همین رو بخش عمده ای از آن تحت تصرف سازمان های دولتی است و برای گردشگران بخش محدودی وجود دارد که همین محدوده کم هم در بین گردشگران از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. لاوان سومین جزیره ی بزرگ در خلیج فارس است که مساحتی در حدود ۷۴ کیلومتر مربع را در جنوب ایران برای خود اختصاص داده و این مساحت حدود ۴۰ کیلومتر آن در تصرف وزارت نفت است. تقریبا حدود ۲۵۰۰ نفر در این منطقه سکونت دارند و بیشتر به صیادی یا در مجموعه های نفتی مشغول به کار هستند. در فصل‌هایی نیز صید مروارید در این جزیره انجام می‌شود. خاک این جزیره برای کشاورزی مناسب است اما کم بود آب این جزیره مانند سایر جزایر خلیج فارس مشکل آفرین شده است. جزیره لاوان دارای گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی است که از جمله آنها می‌توان به گوسفندان وحشی، آهو، انواع لاک پشت، کوسه و دلفین اشاره کرد.


جزیره لاوان و بندر مقام

همانطور که گفتیم جزیره لاوان بعد از کیش و قش، سومین جزیره ی بزرگ خلیج فارس به شمار می رود و آن لقب مروارید پنهان خلیج فارس داده شده است. بندر مقام نزدیک ترین بندر و راه ارتباطی به جزیره پر از آرامش لاوان است. بندر مقام یک شهر کوچک و جمع و جور است که وقتی به آن رسیدید باید به سمت اسکله ی آن بروید و با استفاده از قایق های کوچک و بزرگی که دارد که سمت لاوان بروید اما هزینه ی مربوط به قایق برای رسیدن به لاوان تقریبا اگر یک نفر باشید خیلی زیاد و به ۱۵۰ تومن هم می رسد که ما پیشنهاد می کنیم که صبر کنید تا چندین مسافر بیایند و این پول تقسیم شود به طوری برای هر تقریبا ۱۵ تومن هزینه شود، اگر هم شب رسیدید به بند مقام صبر کنید تا صبح شود و تعدادی مسافر بیاید. برای اقامت هم نگران نباشید در ادامه خواهیم گفت که در جزیره لاوان در خلیج فارس کجا اقامت داشته باشید. از بندر مقام تا جزیره ی لاوان در خلیج فارس تقریبا ۲۰ کیلومتر فاصله وجود دارد.


در جزیره لاوان چه بخوریم!

شاید فکر کنید که به این دلیل که در ابتدای این متن گفتیم جزیره لاوان در خلیج فارس ناشناخته است هیچ گونه امکانات رفاهی در آن وجود ندارد اما خوب این طور نیست و فروشگاه های بزرگ و مدرنی در این جزیره وجود دارد که می توانید در آن ها بهترین طعم غذاهای و همینطور لوازم مورد نیازتون را تهیه کنید. در این منطقه اگر چیزی غیر از ماهی میل کنید به جرات می توان گفت که سرتان کلاه رفته است. انواع ماهی های جنوب را می توانید همان لحظه که صید می کنید میل کنید. این نکته هم قابل ذکر است که اگر چه این جزیره برای گردشگران ناشناخته است اما به دلیل این ذخایر نفتی موجود در آن ادارات و سازمان های زیادی در جزیره لاوان در خلیج فارس وجود دارد، پس نگران نباشید.

اگر خواستید در جزیره لاوان اقامت داشته باشید با توجه به این که حدود ۶۰ درصد از این جزیره تحت تصرف دولت است باید کمی از شهر دور شوید. در جزیره هم سوییت هایی برای اقامت وجود دارد که هزینه ی آن ها برای هر شب  تقریبا حدود شبی ۵۰ تومن است.


دسترسی به جزیره ی لاوان در خلیج فارس

به منظور دسترسی به این جزیره ی نفت خیز ایران دو راه در پیش رو دارید، اول این که با  خرید بلیط هواپیما در فرودگاه لاوان فرود بیایید و بعد از آن در شهر اقدام ماجراجویی و گشت بنمایید. راه دیگری که برای رسیده به جزیره لاوان در خلیج فارس وجود دارد ماشین شخصی است که باید از طربق دریا و سفر از بنادری همچون آفتاب، چارک، جزیره ی کیش و چند بندر دیگر بگذرید و به خط ساحلی این جزیره برسید. البته برای ساکنین محلی و کسانی که زیاد به این جزیره نفتی سفر می‌کنند، جزیره ی لاوان در خلیج فارس بندر مقام بهترین مسیر را دارد. اگر از شیراز به سمت فیروزآباد و سیراف سفر کنید می‌توانید به راحتی به عسلویه برسید و بعد از ۱.۵ ساعت رانندگی خود را به بندر مقام برسانید، از بندر مقام قایق‌های کوچک محلی شما را به لاوان خواهند رساند.

جزیره مارو نزدیک به جزیره لاوان

جزیره ای پر از مار در کنار جزیره لاوان است، حتما الان بسیار ترسیدید و به طور کلی از سفرتان منصرف شده اید اما باید بگوییم که مسافرانی زیادی که به این منطقه سفر کرده اند در طول مدت زمانی که در این منطقه اقامت داشته اند هیچ اثری از این جاندران در جزیره مارو مشاهده نکرده اند. حتما خوب سعی کنید که جوانب احتیاط را رعایت کنید و کفش مناسب پایتان باشد در طول سفر به جزیره ی مارو. همینطور باید بگوییم که این جزیره بر روی تپه ای قرار دارد که اگر بر روی آن بایستید می توانید در یک نگاه کل جزیره را مشاهده کنید. سواحل شنی، مرجان ها و صخره هایی که در این جزیره وجود دارد احساس می کنید که کشورهای خارجی سفر کرده اید.

اگر خواستید در جزیره مارو بمانید حتما همراه خوتان لوازم مورد نیاز برای کمپ زدن را ببرید چون هیچ جای مناسبی برای اقامت وجود ندارد.


دسترسی به جزیره مارو

برای این که به این جزیره برسید قایق های زیادی در جزیره ی لاوان در خلیج فارس وجود دارد که شما را به این منطقه خواهند برد، هزینه ی مربوط به قایق هم حدود ۲۰ الی ۳۰ تومن است. پیشنهاد می کنیم که در بندر مقام که خواستید با قایق به لاوان بروید شماره ی تلفن قایقران را بگیرید تا با تماس به وی بگویید که می خواهید به جزیره مارو بروید و در لاوان دنبالتان بیاید.





فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده