مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کشور مالت

معرفی کشور مالت

در سال ۲۰۱۸، پایتخت مالت به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، این کشور توسعه بسیاری پیدا کرده است و به یکی از پرطرفدارترین جزیره ها در دنیا تبدیل شده است. در این نوشته می‌خواهیم به معرفی جزیره‌ای بپردازیم که بهترین آب و هوای جهان را در خود دارد.

بخشی از گردشگران به دنبال فرهنگ جوامع هستند. گردشگرانی که به تاریخ کلاسیک و رنسانس علاقه دارند، به یونان و ایتالیا پناه می‌برند تا در میان جاذبه‌های این کشورها گم شوند. رم و آتن معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی اروپا را در خود دارند اما باید اعتراف کنیم که جزیره‌‌ای وجود دارد که همه چیز را یک‌جا در خود نگاه داشته است.

مالت کشور بسیار کوچک است اما تمامی نقاط این کشور می‌تواند جاذبه‌ی گردشگری محسوب شود. مالت دارای تاریخی غنی است. اما فقط تاریخ و فرهنگ نیست که شما را جذب مالت می‌کند، معابد جگانتیا (Megalithic)، تالاب‌های فیروزه‌ای و سواحل بکر، همگی در این شهر قرار دارند. وارد هر کوچه یا خیابان که می‌شوید، بناها و ساختمان‌های قدیمی را خواهید دید که برخی از آنها پیش از میلاد مسیح ساخته شده‌اند. زیر شهرهای مالت غارها و حفره‌هایی وجود دارد که سابقه‌ی زندگی در آن‌ها به 7 هزار سال پیش (از بقایای انسان‌ها وحیوانات مختلفی که در این مکان کشف شد این تاریخ را تخمین زده‌اند) بر می‌گردد.

بهترین فصل سفر به مالت؟ هر روزی که بخواهید می‌توانید به مالت سفر کنید! ( در اینجا 300 روز سال هوا آفتابی است).

از پایتخت مالت شروع می‌کنیم. والتا (Valletta) توسط فینیقی‌ها در قرن هشتم پیش از میلاد (تقریبا سه هزار سال پیش) ساخته شد. این شهر بعد از سقوط امپراطوری روم به اندازه‌ی فعلی خود رسید. بعد از والتا به جنوب غربی مالت می‌رویم. مدینا در سکوت خود، تاریخ و سنت عجیبی را برای نمایش می‌گذارد.

اگر جزو دوستداران تاریخ هستید، حتما به پیاده‌روی موزاییکی Domvs Romana که تحت حفاظت میراث جهانی یونسکو است سر بزنید. این پیاده‌رو از امپراطوری روم در این شهر باقی مانده است. خانه‌‌ای ویران نیز از این عصر در این شهر وجود دارد که از سال 1882 برای بازدید عموم افتتاح شد. بیشترین ساکنان این منطقه نجیب‌زادگان باقی مانده از دوران قرون وسطی هستند که در کاخ‌های به جا مانده در محله‌های قدیمی مقیم‌اند.

با یک پیاده‌روی کوتاه خود را از مدینا به رباط (Rabat) برسانید. اینجا می‌توانید بی‌نظیرترین تصویر را از جزیره مالت داشته باشید. در این منطقه، امروزه در حدود 11 هزار نفر ساکن هستند و این شانس را دارند که هر روز صبح با این تصویر از خواب بیدار شوند.

اگر قرار باشد برای این منطقه عنوانی انتخاب کنیم که شایسته‌ی آن باشد، ما پیشنهاد می‌کنیم «شهر مغولی» صدایش کنیم. کوچه‌های این منطقه با درختان انگور و گل‌های گوشواره‌ای تزیین شده‌اند و بر روی دیوار ساختمان‌های سنگی، پنجره‌های قوس‌دار را با کرکره‌های رنگی چوبی مشاهده خواهید کرد. اینجا بسیار به والتا شبیه است. همه چیز جادویی و سحرآمیز به نظر می‌رسند. بدون شک هر مسافری که وارد این منطقه می‌شود، گوشه‌ای از زیبایی اینجا را با جهان در اینستاگرامش به اشتراک می‌گذارد.

برای غذا می‌توانید به یکی از رستوران‌های موجود در منطقه‌ی رباط بروید. این رستوران‌ها اکثرا توسط خانواده‌های مالتی اداره می‌شوند و غذاهای سنتی مالت را ارائه می‌‌کنند. شما می‌توانید در کنار غذا خوردن از مناظر زیبای جزیره مالت هم لذت ببرید.

از رباط به سمت مارساشلوک (Marsaxlokk) (در حدود سی دقیقه رانندگی) حرکت کنید تا به یک روستای ماهیگیری کاملا سنتی در جنوب شرق مالت برسید. قایق‌های ماهیگیری سنتی و رنگارنگ در کنار اسلکه، رو به افق توقف کرده‌اند. این قایق‌های سنتی هنوز هم برای ماهیگیری در مالت استفاده می‌شوند. هر یکشنبه نیز بازار روز وجود دارد که مردم محلی، اقلام محلی مانند عسل، مربا، شیرینی و ماهی را برای فروش عرضه می‌کنند.

شما در مالت می‌توانید سه دوره‌ی مختلف از تاریخ را ببینید. ترزین (Tarxien)، منایدار (Mnajdra) و حجر ایم (Hagar Qim) که دارای معابد قدیمی هستند و قدمت آنها از 3600 سال پیش از میلاد تا 700 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. قدم زدن در این شهرها این حس را به شما می‌دهد که گویی به موزه قدم گذاشته‌اید.

کمتر از دو کیلومتر دورتر، با شگفتی دیگری رو به روی خواهید شد (گفته بودیم که مالت یک جزیره‌ی مملو از شگفتی است). در سال 2017  پنجره‌ی آزور (Azure Window) فرو ریخت اما هنوز بلوگروتو (Blue Grotto) پا برجاست. حتی در یک روز خاکستری هم می توانید زیبایی آب را در اطراف صخره‌های باستانی مشاهده کنید. هفت صخره برای کنکاش در این منطقه وجود دارد که با قایق‌های ویژه می‌توانید در میان صخره‌های روستای ساحلی (Wied iż-Żurrieq) بگردید.

برنامه‌‌ای که گفتیم خیلی کوتاه و محدود بود. اما اگر می‌خواهید مالت را آنگونه که شایسته‌ی آن است بگردید، می‌توانید مدت اقامتتان را طولانی‌تر کنید و از بودن در این جزیره‌ی کوچک لذت ببرید. آیا می‌دانستید که اینجا، بهترین آب و هوای جهان را دارد؟ 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده