مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همکاری جوامع صنفی و سازمان منطقه آزاد، لازمه رونق گردشگری کیش است

همکاری جوامع صنفی و سازمان منطقه آزاد، لازمه رونق گردشگری کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رونق گردشگری در این جزیره طی فصل خلوت (ماه‌های گرم سال) نیازمند همکاری تنگاتنگ جوامع و سازمان منطقه آزاد کیش است.

مهدی کشاورز روز یکشنبه در دیدار با اعضای جامعه بازاریان کیش اظهار داشت: بازاریان یکی از بزرگترین جوامع کیش و به عنوان سربازان اقتصادی این جزیره هستند و شرایط چند وقت گذشته و کاهش ورود مسافران و افت رونق بازارها باعث بروز برخی دغدغه بین آنان شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده با وقوع حدود ۱۶۰ مرتبه زمین لرزه با قدرت های مختلف طی ۳۰ روز گذشته در حوالی کیش و احساس آن در این جزیره و همچنین شرایط کرونایی باعث شده در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک هزار و ۱۰۰ مسافر کاهش داشته باشیم که شرایط خیلی بدتر از سال های قبل نبوده است.

کشاورز با بیان اینکه در تیر سال گذشته ۷۶ هزار و ۶۰۰ مسافر و تیر امسال نیز ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به جزیره وارد شده اند اضافه کرد: البته ارایه این آمار توجیه وضعیت فعلی نبوده و باید تلاش کنیم تعداد مسافران در فصل خلوتی جزیره روند افزایشی به خود بگیرد.

وی یادآور شد: در این راستا با رایزنی های انجام شده با شرکت های هواپیمایی از امروز ۱۰ سورت پروازی در هر روز به پروازهای کیش اضافه می شود و این روند افزایشی در روزهای آتی نیز برای رونق گردشگری جزیره ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همچنین این سازمان از چند ماه گذشته در حال تدوین برنامه جامع گردشگری سالانه جزیره است، افزود: انتظار می‌رود به زودی جلسه ای با همکاری تمام جوامع صنفی و گردشگری جزیره تشکیل شود تا بتوانیم با تعریف بسته های گردشگری جدید گام های تاثیرگذاری در راستای رونق گردشگری برداریم.

وی یادآور شد: همچنین این سازمان برای فعالیت های گردشگری از جمله برگزاری جشنواره های گردشگری به صورت مستقیم و غیر مستقیم سوبسید پرداخت می کند و ارایه این خدمت را تا پایان سال نیز ادامه خواهد داد.

افزایش کرایه‌های چند برابری دور از انصاف است

کشاورز با اشاره به اینکه رفع مشکلات حوزه مسکن ساکنان جزیره یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش است، افزود: چشم انداز ما در این ارتباط برای مسکن های گرانقیمت نیست بلکه هدفگذاری خود را به سمت ساخت واحدهای متوسط به پایین درنظر گرفته است که از نیمه دوم سال اجرای آنها را آغاز می کند.

وی با انتقاد از افزایش چند برابری اجاره ها توسط برخی مالکان اظهار داشت: رشد ۷۰ تا ۳۰۰ درصدی اجاره ها  دور از انصاف بوده و انتظار می رود مالکان نرخ افزایش ۲۵ درصدی ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس جمهور را رعایت کنند.

جمعی از بازاریان جزیره کیش در این جلسه خواستار رفع مشکلات پیش رو از جمله رونق گردشگری جزیره در فصل تابستان، واردات خودرو به جزیره، کنترل اجاره بها، برگزاری جشنواره ها در ایام سال شدند.

روز گذشته جمعی از بازاریان کیش با حضور در مقابل سازمان منطقه آزاد خواستار اقدام این سازمان برای رونق گردشگری این جزیره شدند.

آنان اعلام کردند امسال به علت افزایش چند برابری کرایه ها از سوی سرمایه گذاران بازارها و همچنین کاهش رونق در جزیره کیش با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه هستیم و انتظار داریم سازمان منطقه آزاد کیش در راستای افزایش پرواز هواپیماها به مقصد این جزیره با اقداماتی باعث افزایش حضور مسافران باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده